100806 - viktökning

Så där! Nu har vi äntligen fått rumpan ur vagnen och köpt oss en till kätting! Vart samma som den vi hade, dvs en 8kg´s. Så idag har vi vart ute och provdragit, kom precis hem från en mysig dw runda på ängen... Riktigt skönt för både mig och Bingo att komma ut lite senare när mörkret lagt sig och luften är sval och skön. Problemet är väl att Bingo nu mer är tvungen att dra kätting själv ner till ängen då jag inte klarar av att bära, och det kanske inte är så populärt bland grannarna kvällstid. Men idag är det trots allt fredag och sträckan är inte så lång...

Vi var bara ute 30min, men det räckte gott och väl tycker jag. Bingo drog 8kg ner till ängen, 16kg på ängen och 8kg hem igen.. Dvs kanske 5min med 8kg och 25min med 16kg.
  Hon börjar bli bättre och bättre på att dra. Tekniken har ju alltid vart toppen, men motivationen och viljan lite sämre.. Nu har hon mycket lättare för att slappna av och ge mig lite svansviftningar samtidigt som hon själv varvar mellan gångarterna. Det är härligt att hon förstår att det kan vara roligt att dra även fast vi ökar på vikten! 
  Förut har hon tyckt att det räckt med 8kg och att varje liten viktökning på det är skit jobbig. Men nu är det andra bullar minsann ♥

Nu har jag iaf en utslagen Bingo på golvet och ska själv njuta av det tysta lugnet här hemma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0