Pride parad = miljöträning!

Vad kan vara bättre miljöträning än att åka in till stan den 31/7 och se årets pride festival?!
Även om jag kanske inte tycker det är det mest spännande så tänkte jag att det kunde vara bra för Bingo som nu mer bor på landet att miljötränas - även om hon i största allmänhet inte riktigt behöver det ;)

Vi lyckades iaf hitta en bra plats vid söderledstunneln på hornsgatan där vi både hade möjlighet att sitta precis vid vägen så Bingo kunde se allt + komma ifrån lite till en större tom yta.
  Dock fick jag ganska snabbt konstaterat att inte alla tyckte det var den bästa miljöträningen (trots flertalet hundar både i tåget och utanför) här är en "konversation" med en kvinna (=K) och jag (=J):
K- Stackars hund!
J- Syftar du på min? Tycker nog inte så synd om henne, då jag anser detta vara en väldigt bra form för miljöträning
(Bingo står med full fokus på parad tåget och visar inga obehagliga tecken öht - snarare tvärtom).
K- Hmm, lite för mycket miljöträning! (med den drygaste tonen hon hitta)
J- Det tycker jag inte, jag anser att hundar skall klara av att vistas i sånna här miljöer utan att påverkas speciellt mkt.
K- Jag är faktiskt hundförare!
(fortfarande den dryga tonen)
J- Mm, det märks! I så fall en ganska dålig en! För om du skulle kunna läsa hundar så skulle du se ganska klart och tydligt att min hund inte berörs av detta. Och som du ser är hon rätt stabil, och det är antagligen inte för mina "dåliga" miljöträningar ;)
Sen vart det tyst...

Det kändes bara så tröttsamt! Jag är själv emot att man tar med hunden på div. demonstrationer eller festivaler, men kom igen - pride paraden, alla är glada och trevliga och jag har aldrig vart med om något negativt under den - dock ska jag inte säga att det kanske inte förekommer...
  Men jag står fast vid att jag tyckte det var en bra miljöträning och efter 2,5år tillsammans med Bingo vet jag vad hon klarar av!

Summan av kardemumman:
Bingo visade lite obehag när det slogs med trummor för nära eller basen var för hög från vissa lastbilsflak, men för det mesta var hon väldigt intresserad av vad som hände. Och dom gångerna hon visade obehag avreagerade hon ganska snabbt.
  Mot slutet av tåget var hon helt cool med allt och brydde sig föga - då passade jag på att nöta lite lydnad vid sidan av och busa med en pinne. I samma veva kom husse förbi, klar på jobbet, och Bingo vart överlycklig!!

På vägen hem hoppade hon upp i husses famn på tåget och somnade ♥ och väl hemma var det full rulle kanelbulle igen! :) Min söta lilla ko!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0