100923 - hjärtultraljud.

Idag var dagen D. Dagen vi väntat på, det omtalade hjärtultraljudet!
Sköterskan tyckte först Bingo var tuff och modig som vågade gå framför mig, luktandes med hög svans igenom djursjukhuset (hon skulle bara veta vilket "tuff och modig" hund jag har, haha) sedan kallade hon henne för smal och tyckte jag skulle mata henne (vilket fortfarande ingen veterinär haft någon synpunkt på!).
Ultraljudet gick dock bra! Över förväntan faktiskt, veterinären hittade ingenting!! varken någonstan i/på hjärtat eller i lungsäcken (eller vad det nu hette)... Så vi får fortsätta träningen som vanligt + att det inte ska vara några problem att söva Bingo i framtiden!
Förmodligen har hon ett s.k "idrotts hjärta" (det är tydligen vanligt att små blåsljud kan komma och gå på idrottsmän).  Nu är hon iaf diagnoserad  CA011 Blåsljud utan fastställd orsak...

Fick en chock när jag skulle betala 4000:-, men efter en direktreglering till försäkringsbolaget gick kalaset "bara" på 2000:- ;)  Det är dyrt att ha hund, men ack så bra att ha en försäkring!!

Väl hemma och en trött hund ligger och snarkar på soffan!
Om hon bara visste att wp träningen kommer sätta igång igen + agility samt lydnaden inför ett LP1 ;)  Hoho.. Hon hade nog vart glad om hon hade haft något litet fel och fått leva som soffhund resten av sitt liv :P

Puss o Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0