100709 - Syrran på besök!

Igår ringde en vän och undrade om jag kunde ta deras amstafftik ett tag, meddans vi hittade ett nytt hem då dom ej längre kan ha henne kvar. Denna tik är inte vem som hellst, utan Bingos kullsyster. Och självklart kan vi ha henne här ett tag!

Idag kom dom ut och lämnade henne. Trots att Kita och Bingo inte träffat varandra på 1.5år gick det bra. Lite raggresning och sånt, men för det mesta struntar dom i varandra. Och Kita har till och med försökt få igång Bingo till lek, vilket inte funkar så bra på min surkärring ;)

När husse och matte åkt vart det lite soffhäng inomhus innan vi tog oss ut. Jag tog en 1,5timmes promenad med flickorna och det gick verkligen super bra! Inga problem att ha dom kopplade ihop alls, dock gick Bingo för det mesta lös.
  På väg mot centrum kommer det en utrusande raggresande och skällande labbetik från en tomt och jag blir flyförbannad och tecknar åt den att gå bort. Tjejerna håller sig toklugna!! Efter ett tag kommer ägaren utspringande och säger "-stack hon ut?" Korkade människa.. Arg och iaf stolt över att tjejerna höll sig lugna fortsatte jag promenaden...

På väg hem, kanske en 20min ifrån huset, går Bingo bananas och får för sig att att hon ska dyka ner i ett dike med avloppsvatten eller liknande. Upp kom hon iaf, alldeles brun och illaluktande. Till råga på allt passar hon på att rulla sig i en grushög längre fram.. "suck". Kände för en sekund att jag kanske skulle slänga ut henne på blocket istället?
  Men nu när hon ligger nybadad på soffan ärdet nästan som bortglömt ♥

Bilder från promenaden och efter på tomten:

Bingo och Kita


Bingo lortgris:


Kita trött?


Kita posar:


Med lortgrisen Bingo bakom:


Om du är intresserad av att ge Kita ett hem, skicka ett mail till [email protected] berätta lite om dig så hör jag av mig!
Kita är alltså reg. i SKK, har pass och är försäkrad i agria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0