100629 - veterinärbesök

Tog en 40min promenad till veterinären, hade bokat tid för Bingos skendräktighet. Pratade lite om kastrering och så, Bingo skötte sig lika bra som alltid och vart väldigt populär hos veterinärerna =) Kom även in på rasförbud, då dom precis satt förbud mot b.la amstaff i Danmark, och veterinären ville fötydliga att dom stod på våra hundars sida ♥ Och om det var någon som sa något så skulle jag meddela att jag har hela veterinärförbundet bakom mig =) Härligt! Känns skönt att veta att både SKK och Veterinärförbundet är emot ett rasförbud!

Men om vi ska återgå till Bingo så fick vi iaf utskrivet Galastop mot skendräktigheten! Däremot upptäckte dom ett litet blåsljud på Bingos hjärta, så nu är jag lite nervös =S Men vi ska kolla upp det igen om 4månader så nu håller vi tummarna på att det försvinner istället för ökar!!
  I October ska jag återkomma ang. kastreringen på Bingo.

Sedan vart det en lite längre promenad hem och soffhäng på kvällen!

Kommentarer
Postat av: Natasha

Tråkigt bara att Vet.förbundet och SKK inte har något att säga till om, om politikerna bestämmer sig för att förbjuda =(((

2010-07-23 @ 21:22:21
Postat av: vanessa

Ja, tyvär.

Men jag tror det väger rätt tungt att båda parter satt sig emot ett förbud iaf! Förhoppningsvis kanske fler politiker och civila förstår att det är en dålig lösning med hundförbud också - farliga hundar kommer fortsätta att finnas så länge vi inte förbjuder alla hundar... Det finns bättre lösningar!

2010-08-01 @ 01:28:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0